به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانههای چهارمحال و بختیاری، در سال گذشته به تخلف ۱۲ شرکت حمل و نقل بار و مسافر و ۲۹۷ راننده بخش كالا و مسافر استان رسیدگی شد.
منوچهر سلمان زاده مدیرکل حمل و نقل و پایانههای استان گفت: با نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکتهای حمل و نقل و دریافت نظرات و شکایات مسافران، طبق کمیسیون حقوقی ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل، طی ۳ جلسه به تخلفات ۱۲ شركت حمل و نقل كالا و مسافر رسیدگی شد كه همه متخلفان طبق قانون به تذكر كتبی با درج در پرونده محكوم شدند.
وی در خصوص رسیدگی به تخلفات رانندگان نیز گفت: طبق کمیسیون حقوقی ماده ۱۱ رسیدگی به تخلف رانندگان، طی ۲۹ جلسه پرونده ۲۹۷ راننده بررسی و از این تعداد ۲۴۸ مورد به لغو موقت فعالیت كارت هوشمند و ۴۹ مورد نیز به تذكر كتبی محكوم گردیدند.
سلمان زاده در ادامه گفت: عدم رعایت مقررات مربوط به تنظیم و نحوه صدور بارنامه، صدور بارنامه جهت ناوگان مدارك مثبته (گواهینامه، كارت هوشمند، كارت سلامت و دفترچه ثبت ساعت)، صدور بارنامه جهت ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی، حمل بار تجاری توسط ناوگان مسافربری، برخورد نامناسب با مسافران در حین سفر و غیره از تخلفات شرکتهای حمل و نقل بوده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای استان در پایان افزود: صنعت حمل و نقل جادهای با سهم ۹۰ درصدی از جابجایی در سطح کشور جایگاه ویژهای در میان سایر شقوق حمل و نقل دارد و از استقبال بیشتری برخوردار است. تلاش میشود علاوه بر ارائه آموزش و فرهنگ سازی بحث بازدید دورهای و کنترل نامحسوس از شركتهای حمل و نقل انجام شود.
نظر شما